ВРТИЋ "СУНЦОКРЕТИ"
Прелазак из вртића у школу за дете је важан, узбудљив и радостан догађај.
За неке породице и децу може бити и стресан, посебно ако су родитељи несигурни и забринути у вези са очекивањима у школи. У предшколском узрасту постављају се темељи целокупног развоја. Уколико окружење у коме дете одраста у породици, вртићу, заједници подржава дечију радозналост, активност, стицање нових искустава, стваралаштво, дружење са вршњацима, стварају се добри услови за будућег првака.
Предшколски припремни програм је деци обезбедио оптималне услове за развој и унапређивање знања, вештина и навика које ће помоћи детету у прилагођавању на нове услове за учење и развој у школском окружењу те сада успостављањем партнерства са школом и конструктивном комуникацијом, доћи ћемо до позитивних исхода у виду олакшане транзиције и побољшање дугорочних исхода за децу, као и стварање заједничког образовног искуства и усаглашавање педагошких стратегија.
Како би транзиција од вртића до школе била успешно и незаборавно путовање за дете и породицу, ми из вртића Сунцокрети смо се са учитељима, педагозима и психолозима ОШ „Милена Павловић Барили“ повезали како би омогућили успостављање партнерства ради остваривања добробити детета.
Теме за разговор су биле: дневне рутине вртића које би могле да допринесу бољој адаптацији деце у школском окружењу, размена искуства сарадње са родитељима, вршњачки односи и начини решавања евентуалних конфликата, праћење, документовање развоја деце кроз портфолио и план транзиције за децу којој је потребна подршка.
Разговарали смо и о томе како су деца описала школу нама васпитачима...да се од њих очекује већа самосталност, одговорност, да се понашају као одрасли ???? али и да су учитељи/це строжије и озбиљније.
Осмислили смо транзицију која води ка томе да и школска средина постане безбедно и подстицајно место за учење и дружење као што је вртић.
Предложили смо разне игре упознавања, центре и садржаје за осамљивање деце, начине за решавање конфликата, симболе и утврђивање правила понашања у групи/ учионици..
Присетили смо се организоване посете предшколаца у мају месецу, када су деца имала прилику да упознају простор и запослене, договорили учешћа у разним манифестацијама, спортрско-рекреативним програмима, представама...
Сложили смо се да је транзиција из ПУ у ОШ врло комплексан процес у коме су сва окружења важна и да је сада на школи да их повеже, на прави начин препозна значај ранијих искустава и направи програмску концепцију која ће допринети успешној трансакцији.
Срећно драги учитељи и прваци!