ВРТИЋ "ПЛАВИ ЧУПЕРАК"
ПРОЈЕКАТ: КАКО РАДИ МУЗИКА - ГРУПА ПРЕД ПОЛАЗАК У ШКОЛУ
У оквиру истраживања како настаје звук, у посету нам долази тата дечака из групе, професионални хармоникаш.
За ту прилику спремио је деци прилагођену причу о томе како је настао сам инструмент. Испричао нам је о кинезу који је пио сокић на сламчицу и у неком тренутку приметио када ваздух пролази кроз њу да се ствара одређени звук. Тако су направили усну хармонику, повезавши сламчице различитих дужина. Да се не умарали удувавањем ваздуха, дошли су до решења. Мех су повезали са сламчицама и тако су из тог балона удувавали ваздух у одређене сламчице. Деца су потом уживала у познатим нотама дечјих песмица, као и Ужичког кола. Ти звуци нас позивају да се ухватимо у коло и заједно заплешемо.
Потом смо ми показали које инструменте имамо у соби и заједно са хармоником извели пар песама обогаћене звечкама, звончићима, трианглом, фрулом, даирама.
Деца су пробала да стиском различитих дирки и потезањем хармонике направе
мелодију.
За крај гостовања, тата отвара хармонику јер се и сам бави поправком инструмената. Имамо прилику да завиримо у сам инструмент и тамо откријемо њене делове и како раде када се саставе. Уочавамо сламчице, мех, дирке које управљају ваздухом у коју сламчицу да скрене како би направио тон. Уживали смо у посети, музици и пуно тога сазнали.
ПРОЈЕКАТ "ГЕОМЕТРИЈСКИ ОБЛИЦИ"- СРЕДЊА ГРУПА
Пратећи дечја интересовања васпитачице Милана и Маја из вртића „Плави чуперак“, са децом средње васпитне групе, започеле су пројекат „Геометријски облици“. У оквиру пројекта деца истражују и именују геометријске облике, проналазе реалне предмете познатих облика, разврставају их, проналазе начине да их направе самостално и кроз сарадњу-рукама, својим телом, уз помоћ разноврсних структурираних и неструктурираних материјала.Деца цртају геометријске облике, „оживљавају“ их, украшавају (на различите начине, сецкањем, цепкањем, лепљењем). У прилици су да се опробају у различитим дидактичким играма које им припремају васпитачице проналажење тразених облика, опазање, меморија, „закопчавање“ геометријских облика, низање, проналажење реалних предмета у траженим облицима и многе друге. Кроз пројекат деца истражују, опажају, развијају логичке и мисаоне процесе, пажњу, концентрацију, усавршавају фину моторику, развијају спретност, машту, креативност и поспешују односе сарадње и кооперације.