• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
193.jpg

ВРТИЋ "ВЕСНА"

1) Активност за вежбање мускулатуре лица,уста и језика, визуомоторне координације, развој креативности и маштовитости

Потребан материјал: папир,водене боје,сламчица

Предлог је да децапонове делове главе и на папирунацртају главу, затим косу тако што ће водене боје размазати дувањем у сламчицу.

 2) Цртање у песку или брашну, соли... у зависности од могућности. У већу равну, оивичену посуду сипајте песак и нацртајте детету облике или линије на папиру, које треба да направи прстом у брашну. Ова активност код деце развија визуомоторну координацију, графомоторичке способности, пажње и памћења, учења облика, бројева. Почиње се од једноставних облика који се касније усложњавају. У прилогу смо послале предлоге облика и линија.

 3) Играмо се и учимо боје и бројеве : на папиру различитим бојама напишите бројеве од 1 до 5. Дете треба да пронађе онолико предмета исте боје, колико је написано поред сваке боје и да убаци у кутију или корпу, а затим да их распореде на папире у истим бојама.

 4) Мозгалице из свакодневнице – одећа, (аутор, Марина Јанковић) – радни лист са вежбама за подстицање сазнајног развоја.

 5) Активност за развој креативности, фине моторике, спретности, прецизности, визуомоторне координације

 Потребан материјал: маказе, ролне од картона, папир,бојице, лепак..

 Деца треба да нацртају или направе „лутке“ за шишање.

 6) Пронађи исто-активност за вежбање меморије

 Потребан материјал: папир, фломастер, различити предмети

 На великом папиру нацртајте облике различитих предмета и играчака. Деца треба да пронађу и споје предмете са одговарајућим облицима.

 

188.jpg

ВРТИЋ "ВЕСНА

  • Активност за развој креативности, фине моторике и праксије шаке - прављење животиња од исцртаних и исечених шака.

Потребан материјал:папир,оловка,бојице,маказе,лепак.

Исцртане шаке на папиру се исеку и у зависности од тога коју животињу дете жели да направи (диносаурус, слон, жирафа) тако обоји и залепи шаке.

 

  • Тактилне сензорне лоптице

Потребан материјал: балони, флаша, левак и нешто за пуњење балона (брашно, пиринач, пасуљ, густин, кукуруз и сл.).

Деца пуне флаше уз помоћ левка, затим надувају балон и поставе на отвор флаше и на тај начин садржај из флаше пресипају у балон. Истисне се ваздух и завеже балон.

 

  • Активност за развој визуомоторне координације, фине моторике и креативности - бојење хигијенским штапићима

Потребан материјал: папир,темпере,гумица за тегле,хигијенски штапићи

Предлог је да деца нацртају нешто у знаку пролећа (дрво,цвет), споје неколико штапића гумицом и умачући у боје обоје свој цртеж.Родитељи разговарају са децом на тему пролећа.

 

  • Пиши-бриши бојанка

Потребан материјал: картон, фломастер, темпере, лепљива трака

На картону се фломастером нацрта жељени мотив (табла за шминкање,ауто,лептир..), облепи се широком лепљивом траком и боји темперама или фломастерима. Може се брисати влажним марамицама и бојити више пута. Деца увежбавају прецизност покрета и бојење у оквиру линија.

 

 

177.jpg

ВРТИЋ "ВЕСНА"

1)Хранилица за птице

Разговарајте са дететом о прицама, о врстама птица које су му познате, разговарајте о храни за птице, према моделима направите заједно са дететом хранилицу, прочитајте песмице „Храни птице“ и „Врабац“.

 https://www.youtube.com/watch?v=_Atclnl5ABg

 https://www.detinjarije.com/uradi-sam-budite-kreativni-napravite-hranilicu- za-ptice/

 2) Музички инструмент

Утицај музике на слух, пажњу, праћење ритма, на  развој координације.. је непроцењив. Направите једноставан музички инструмент са дететом и свирајте. У прилогу смо послалале и ритмичку вежбу, ударање наизменично левом и десном руком у картонску кутију, облепљену папиром и звецкање звечком.

3) Игра „Балон“ 

говорно језичка активност,надувајте балон, држите га, затим кажите „Три, четри, сад!“ и пустите балон за којим ћете ви, а за вама и дете, потрчати.  Урадите ово неколико пута и затим направите паузу након што кажете „ Три..четри...“ и сачекајте да видите да ли ће ваше дете рећи „сад“. Дете учи гласове и речи слушајући људе око себе и због тога је јасно да изговарате речи јасно и полако. Увек можете изменити реченице, прилагодити говору свог детета. НПР. Замените реч „Сад“ речи („Три, четри, трчиии!“ Или“ Три, четри, крећемо!“  препустите се машти на вољу и маштајте).

 4) Вежбе за развој фине моторике

За јачање шаке и прстију, за загревање прстића пре бојења и цртања.

https://www.youtube.com/watch?v=3VpARNgbb8c&feature=youtu.be

https://www.slideshare.net/IgramSeIUcim/fun-fingerplays

https:/www.ntcucenje.com/spretniprsti-spretan jezik

 Засадите са дететом семе неке биљке и посматрајте заједно како се биљка развија. Да би имали потпуну слику развоја корена из семенке, ставите семенку у провидну чашу или теглу и унутра ставите водом натопљен сунђер или вату. Пратите промене и разговарајте са дететом, шта је потребно биљкама да би расле, који су делови биљке..

 5) Нахрани коку (пиле)

Активност за развој креативности, маштовитости, визуомоторне координације, развој говора, подражавање ономатопеје, проширивање реченице кроз причу у сликама - нахрани коку (пиле). Потребно је: пластична кеса у облику правоугаоника или провидна фолија за папир, на папиру нек детете уз вашу помоћ нацрта кокошку или пиле, који ћете убацити у кесу,  шампон за туширање или уље и зрна кукуруза које ћете ставити на папир у кесу. Када све убаците унутра залепите кесу и може почети храњење или украшавање коке или пилета. Можете детету прочитати и неку песмицу или причу о кокошкама и пилићима.

 

134.jpg

ВРТИЋ "ВЕСНА"

1) Дајте детету да нацрта на папиру:круг.,квадрат,троугао и правоугаоник-да их обоји,исече и именује.Претходно на већем папиру заједно нацртајте цветове .Облицима попуњавајте цветове,деца нека доцртају позадину и ето вам иметничког дела (лепе облике лепком).Уживајте!

2) Из старих часописа пронађите слике музичких инструмената, деца нека их исеку. Залепите их на картон и ето вама слагалице.Именујте инструменте и организујте такмичење:ко ће брже да направи тј.сложи слагаллицу?

3) Вежбе са два пара чарапа (уролане као две лоптице)
Дете у свакој руци држи један пар чарапа, а Ви му дајете налоге:стави-обе чарапе на главу, на рамена,на груди,на стомак,на ноге,на колена,на стопала...Затим, све то са левом, па десном руком у којој држе чарапе.
4) Поређајте пластичне фласе  од јогурта,млека на удаљености од 2-3 метра и гађајте чарапама прво Ви, па дете.Сваки пут дете броји и пореди ко је више флаша оборио.

130.jpg

ВРТИЋ "ВЕСНА"

  1. Развијање фине моторике и визуомоторне координације, утврђивање познавања боја – сецкање папира и лепљење на већ исцртане линије различитих контура
  2.  Вежбе за развој оралне мускулатуре (вежбе дисања, вежбе моторике усана и језика...).  Вежбе дисања кроз активности: дување ситних комада вате, згужваних комада папира, дување кроз сламчицу , дување пене, дување водених боја на папиру.
  3. Направите, уз слушање песмице Пролеће, Миње Суботе, лептира од папира и картонских ролни које имате у кући, и украсите по свом избору.
  4.  Полигона од креп траке: Траку залепити на под по којој ће дете ходати праволинијски. Можемо се претварати да је трака изнад мора, тако што ћемо поред траке поређати морске животиње и рећи детету да пази да не угази у воду. Са овом траком можете осмислити и полигон тако што ћемо залепити неколико трака на корак једну од друге. Прва линија је старт, са које се скаче на следећу, па на следећу и тако до краја. Када увежбају да скачу са једне линије на следећу, могу прескакати линије и тако у неколико корака стићи до циља. Трака се може залепити и тако да се формира игрицу „Школице“. Дете може скакати по пољима, до одређеног предмета који ће донети, а који је претходно стављен у неко поље.
  5. Игра „Моје скровиште“ – било шта што дете изабере за своје сигурно место, саграђено од било ког материјала и у било ком делу куће. Јастуци, чаршафи, ћебад, столице, столови, кутак испод степеница, или картон од великих кутија. Пустите дете да бира место за скровиште, материјал. Све активности у скровишту су добро дошле, читање бајки, причање прича,, лешкарење,скривање омиљених ствари или тајни свет неког цртаног јунака.. Разговори о скровиштима, и ко све прави скровишта... Родитељи, браћа, сестре могу бити гости детету у његовом скровишту.
  6. Ређање обојених шкољкица у бројевне низове од 1 до