ВРТИЋ "ВЕСЕЉКО"
Предшколска група РЈ ,,Весељко“ организовала је ,у оквиру пројекта ,,100 дана -100књига“,посету ауторке књиге ,,Бебина ризница“ и ,,Дневник једног пролећа“ Адријане Јевтић. Родитељи су имали задатак да на шареном папиру залепе једну или више фотографија детета из периода када су били бебе уз коментар испод слике. Адријана језатим одржала радионицу са децом где су имали задатак да препознају и именују особе са
фотографија, а она им је потом читала коментаре родитеља. Затим је децу упознала са плишаним слончетом коме су деца шапутала своје тајне. На крају су упознали текст песме ,,Бебини другари чувари“ и прославили рођендан уз песму ,,Рођенданац“.
Кроз пројекат старије групе, ,,Шта је тврдо испод моје коже?“ формирана је тематска просторна целина ,,Болница“ коју смо обогатили завојима, рендгенским снимцима (глава, рука, плућа...), мантилима, капама, рукавицама, стетоскопом, макете људског тела, болничким креветом. На картону је опцртано тело једног детета из групе, а потом су залепљени унутрашњи органи које смо упознавали читајући енциклопедије у литерарној
просторној целини уз посматрање фотографија. Ово нам је послужило као пацијент у игри. Затим су самоиницијативно ређали конструкторе око двоје деце , формирајући људско тело, подстакнути претходном активношћу. С обзиром да је пацијент доживео незгоду- поломио је руку, у помоћ нам је дошла сестра на превентиви, Олгица Брајовић, која је пружила прву помоћ пацијенту и превила му руку. У наредном периоду деца имају задатак да негују пацијента до потпуног опоравка.
У млађој групи због различитог степена препознавања и именовања основних и изведених боја код деце, као и потребе да усвоје исте, започет је пројекат ,,A kоја је ово боја?“
Васпитачице су формирале целину и направиле дидактичка средства:
*„Точак и боје“- на подлози се налазе четири поља у боји ( црвена, жута, плава и зелена).
Дете има задатак да закачи штипаљку са одговарајућим симболом (нпр: детелина на зелено
поље). Потребно је да дете каже шта је на сличици и које је то боје. Игра може имати
неограничен број симбола на штипаљкама.
* „Боје на табли“- на врху картонске подлоге налазе се кругови у боји (црвена, жута, плава, зелена и наранџаста). Потребно је да дете извуче картицу са сличицом ( различити
појмови: сунце, цвет, аутомобил, воз, јабука...) именује и стави у одговарајућу колону.