• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
222.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

    

219.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

   

215.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

Игра "Симболи држава"

Задатак: Превуци симбол државе према застави којој припада.

Игра " Државе и грађевине"

Задатак: Спој заставу државе са грађевином која се налази у њој

Игра: Писци и њихова дела

Задатак: Послушај име дела и спој га са одговарајућом сликом писца

Игра: Кртица и застава

Задатак:Покажи кртицом са заставом државом из Европе

204.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

  1. Најмлађи другари из нашег вртића писали су писмо Деда Мразу у оквиру конкурса који организује ЈП Пошта Србије. Надамо се да ће им испунити жељице!

186.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

  • Игра „икс-окс“ (XO)

У овој игри циљ је победити противника стављајући три знака икс(X) или окс(O) у било ком реду, колони или дијагонали.

  • Игра „Мали уметници“

Уметничка дела са селотејп или неком другом лепљивом траком: на папир, картон, платно, дрвену или керамичку плочу и сл.излепити селотејп или неку другу лепљиву траку, правећи геометријске или друге облике. Облике између трака обојити темперама, фломастерима, бојицама, лаковима или премазати лепком и посути шљокице итд. Када се одлепе траке добићете мало уметничко дело.

  • Игра „Трка гусеница“

За израду гусеница од папира потребно је: папир, маказе, фломастер, сламчица. Папир величине 20cm/4cm. Папир се савија ка средини, по два пута са обе стране, исеку се ивице, исцртају очи и уста и трка може да почне, гусенице се покрећу дувањем кроз сламчицу.

 

137.jpg

ВРТИЋ "СЛАВУЈАК"

Предлози игара за подстицање развоја концентрације и пажње:

  1) Друштвене игре

 Све игре које захтевају да дете чека ред, прати остале играче, нешто броји, прати ситуацију у игри  су добре за развој пажње и концентрације. У ту групу спадају игре „Не љути се, човече“, домине, једноставне игре картама, популарни икс окс; пузле су одличне за концентрацију, судоку, укрштене речи које дете решава уз помоћ родитеља, васпитача; лавиринт, тражење разлика на сликама и слично.

 2)Вежба са фломастерима

 Дете треба да седи наспрам одраслог. Одрасли држи два фломастера  у (по један у свакој руци) у видном пољу детета, на 30-ак центиметара удаљености од детета. Од детета се тражи да на налог „црвена – зелена“ премести поглед са једног фломастера, на други.Вежба траје неколико минута у почетку, а може се продужавати постепено. Деца која су импулсивнија ће прелазити погледом на другу оловку, пре него што им се каже. Овом игром се развија концентрација и смањује импулсивност.

3) Вежбамо шакице

  Деца седе за столом, ставе руке на сто и стискају шаке у песнице, а затим  их опуштају. Битно је, да активност не буде механичка, већ да подстиче да се на њу концентришу-да деца осете кад су шаке стегнуте, а кад опуштене. Могу се наизменично савијати палчеви унутра и ван песнице, а може се мењати и смер затварања песнице (од палца према малом прсту и обрнуто).

4) Игра „Васа каже“

     Деца поступају према налогу. На пример ако налог гласи „Васа каже пљесни дланом о длан“, деца то и ураде. Уколико у давању налога изостане „Васа каже“ и изговори се само налог „пљесни дланом о длан“, деца га не извршавају. 

5) Говорне игре

     Понови последњу реч – наводимо имена животиња, медвед, тигар, кенгур, лав, слон...застати на било ком месту и тражити од деце да понове коју су реч последњу чули. Исто се може играти и са реченицама, зависно од узраста деце.

     Смислено или бесмислено – Читамо реченице, деца треба да подигну руку када реченица нема смисла и исправљају је. Нпр. „Лав мјауче. Мачка лаје. Пас лети. Направили смо Снешка у јулу.“  Деца могу и сама смишљати реченице.

     Шта се чује – деца затворених очију треба да идентификују звук (отварање прозора, шкрипа столице, пљескање длановима, звиждук и сл.)

     Која реч недостаје – Кажемо једну реченицу, а потом је поновимо без једне речи. Деца треба да открију која реч недостаје. Нпр.Маша је урадила домаћи задатак. Маша је урадила ______задатак.

     Испричати деци причу, али изоставити крај, деца износе идеје о могућем крају приче. Затим испричати и како се прича заиста завршава. 

6) Шта недостаје  

Поређати више предмета (играчки) на под. Деца посматрају играчке. На договорен знак окрећу се леђима. Одрасли  склања неку играчку, а потом деца погађају која играчка недостаје.

 Игра се може играти и тако што после постављања, покријемо марамом предмете, а дете набраја шта је све скривено испод мараме.

Кроз ову игру можемо учити и боје ( које боје је коцка која недостаје). Могу се тражити разлике, скривене предмете, део који недостаје, које је чија сенка, ко је уљез...

7) Стрелице

Ова игра се може играти у пару, а може и више деце. Задатак је да треба поставити стрелице према моделу са слике, водећи рачуна о боји и смеру. 

Може се играти и само са картицама, направити по две за свакуаријанту, па се деци може дати задатак да пронађу две исте или се може играти као игра меморије на старијим узрастима.

8) Низање прстенчића                                        

     Низање прстенчића по задатом редоследу, по боји, уз помоћ штипаљки. Картон од убруса може послужити за ову игру. Потребно је исећи прстенчиће и обојити их или налепити тракицу одређене боје на сваки прстенчић. Направити посебно тракице са комбинацијама боја. Прстенчиће низати или ређати по задатом редоследу боја са тракица. Игра може бити такмичарска.

9) Ко пре узме лоптицу

Игру играју  два учесника. Испред сваког се поставе папири истих боја (различит распоред боја). Даје се налог „Додирни плави папир,  жути...зелени, лоптицу.“ Дете треба да додирне папире по реду из налога и узме лоптицу. Ко ће брже, ко ће пре...

10) Кула од чаша

Од пластичних чаша направити што већу и вишу кулу. Игра се може наставити и као „обарање куле“лоптицом. Може бити такмичарска ако игра двоје или више деце.

11) Кипови

     Деца могу правити смешне позе или ђускати уз музику, на знак „укипи се“ или на престанак музике треба да се укипе и остану мирни у позицији у којој су се нашли (за почетак барем десетак секунди).  Варијације за љубитеље бајки или суперхероја: нека се деца претварају како је на њих бачена магија и морају лежати док не дође Добра вила (неко од деце или родитељ) и „одмрзне“ га.

12) Скочи исто као ја

     На два најлона налепити кругове у бојама (могу се налепити кругови и на под). Играчи стоје један наспрам другог. Један задаје скокове, Скочи на зелени круг...други ради исто што и он, пратећи боје. 

13) Улови пчелицу

Од пластичне флаше направити цвет, украсити по жељи и од материјала којим располажете. Један крај канапа причврстити за чеп а за други везати пластично јаје (обојити јаје или налепити колаж папир, направити пчелицу). Задатак је да цвет улови пчелицу у лету.

14) Мали конструктори

За игру су потребне чачкалице и грашак (уместо грашка могу се направити куглице од пластелина или теста). Moже се направити кућица, замак, воз, мост...пустите децу да сама осмисле и направе своје конструкције. На тај начин  ће развијати фину моторику, координацију покрета, пажњу, креативност, стваралачко мишљење.