• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
209.jpg

ВРТИЋ "ПЛАВИ ЧУПЕРАК"

Јануар месец обилује празницима и обичајима, па су деца и васпитачи нашег вртића реализовали игре и активности у традиционалном духу.

170.jpg

ВРТИЋ "ПЛАВИ ЧУПЕРАК"

1)Игра ,,Брзалице"

Циљ игре: развој говора,увезбавање гласова,памћење... Деца извлаче картицу на којој је илустрација брзалице са једне стране,а са друге број колико пута треба да изговоре те брзалице.

Брзалице су:

Риба,риби гризе реп ;

Петар,Петру плете петљу;

На врх брда,врба мрда;

Четири чавке чуче у чамчићу;

Свака сврака,скака на два крака;

Миш уз пушку,миш низ пушку

2) На слово, на слово....

Одлична игра за богаћење речника , јер самим тим што дете не уме да именује одређени предмет, ту сте ви да га научите како да то уради. Такође можете да правите варијације ове игре тако што ћете уместо слова користити боје или облике. Хајде да нађемо у простору све што је обло, или угласто, или има у себи троугао, или зелене боје- шта год вам падне на памет. Све време радите на концентрацији (јер дете мора да се усмери на активност опажања простора и предмета око себе), на речнику јер је важно да именујете и на класификацији (јер препознајете елементе одређеног скупа предмета угластих или зелених).

3) Смишљање приче

Направите три категорије речи ( ликови, занимање и место). Дете нека извуче онолико ликова колико жели да има у причи коју смишља и толико занимања, као и место које ће му одредити где се прича дешава. Када све изабере, преостаје му само да пусти машти на вољу и смисли своју интересантну причу.

4) Речи истог / супротног значења ( синоними, антоними)

Напишите што више придева на малим папирима. У првом кругу ово је занимљива игра можете смишљати што више речи истог значења као реч са одабраног папира, а у другом кругу смишљате речи супротног значења.

На тај начин дете богати свој речник тако што памти нове речи које смишљате заједно.

5) Шерпа као бубањ

Одличан материјал, наравно, уколико вам не смета мало буке. Дајте детету неку стару шерпу или лонац и две варјаче или кашике, покажите му како може, лупајући о шерпу обема рукама, да произведе звук и пустите га да покуша да имитира. Касније можете да заједно лупате у одређеном ритму ( на пример у ритму неке песмице који дете може да прати. На овај начин дете вежба координацију руку, наизменично лупање коришћење обе руке и способност да репродукује задати ритам.

6) Кувајте заједно

Када пратите неки рецепт, ви читајте, а дете може да узима састојке. На овај начин дете учи да прати задати распоред, што је основа за учење читања и писања. Осим тога отварање кесица, отварање тегли погодује развоју фине моторике и визуомоторне координације, које су такође неопходне за развој школских вештина. Мерењем кашикама ( великим/малим ) или шољама упознаје се са количином израженом квантитативно или квалитативно ( сипати соли између прстију). Овако дете добија мноштво сензорних информација о одредницама компактно/растресито, масно, суво, мокро, слузаво итд.

Само убацивање у шерпу, чашу, теглицу кашиком, прстима или чашом одлично је за фину моторику, тактилну стимулацију, визуелну процену тежине, моторну координацију.

7) Потрага за предметом

Дневна соба је увек препуна занимљивих предмета за децу. Можете питати дете да вам помогне да нађете изгубљене кључеве ( сакријте их негде јер је ово одлична активност за концентрацију, орјентацију у простору и редослед, пошто дете мора да зна куда тражи  и да ли је ту већ тражило, као и то где му је остало још да потражи) Можете трагати за сличним предметима. Узмите једну књигу и кажите: „ Хоћеш ли ми помоћи да нађем исту овакву ( или сличну, или исте величине само друге боје...)? „ Можете и да класфикујете са једне стране све предмете плаве боје или све зелене предмете ( вежба за појам боја).

8) Брисање прашине

У пракси видимо да деца ( и дечаци и девојчице) често имитирају маме у овој активности. Ето прилике за учење. Дакле, укључите дете у ову активност. Кроз њу можете вежбати просторне односе и грубу моторику.

Ево како : покажите детету да обрише сто тако што ће крпу покретати горе, доле, даље од себе или ближе себи, или пак с десна на лево или с лева на десно. Дете може да брише полице одозго надоле или обрнуто. Ако учи бројеве, може да брише полице по одређеном редоследу. Дајте му задатак да запамти да треба прво да обрише четврту, па другу, па трећу, па прву.

На тај начин вежба и меморију уз увежбавање моторике горњих екстремитета.

9) Разврставање веша

Још једна обична, свакодневна активност у којој дете може да вам помогне. Чарапе су, на пример, сјајан материјал за вежбање пажње кроз активности које захтевају да их дете класификује. На пример, нека се дете усмери ка томе да раздвоји беле од шарених. Такође, дете може да упарује чарапе, а да притом пребројава број парова. Дакле, можете радити и на утврђивању појма боја и на појму броја.

Уколико желите да учините вежбу сложенијом, можете користити и друге критеријуме класификације: танке и дебеле, зимске и летње, батине и секине и друге.

Такође, можете вежбати серијацију тиме што дете слаже чарапе од најмање до највеће или обрнуто, што је такође важна активност за поимање појма броја.

152.jpg

ВРТИЋ "ПЛАВИ ЧУПЕРАК"

Игра за подстицање пажње, концентрације, памћења, ситне моторике и координације.
Потребно је нацртати фигуре Чича Глише у различитим положајима.

Након тога треба направити картице са идентичним положајима Чича Глише али у другој боји.
Игра се може играти на више начина:
1. Дете има задатак да пронађе картице на којима су исти положаји.
2. Игра меморије - картице се окрену наопако, деца отварају једну по једну и траже пар, односно две исте картице.
3. Задатак може бити да дете уз помоћ чачкалица направи задати положај.
4. Такође задатак може бити и да дете покуша да заузме положај као на картици.

Број картица у игри се може повећавати или смањивати зависно од узраста детета.

110.jpg

ВРТИЋ "ПЛАВИ ЧУПЕРАК"

1) Игра: „Гусеница Свезналица"

Правило игре: Сваки играч добија по једну "главу гусенице", за коју је привезана пертла на коју је потребно нанизати што већи број апликација које одговарају задатку игре (воће, бројеви, животиње, храна на слово П...)

Циљ игре: Препознавање појмова, класификација и серијација по задатом критеријуму.

2) Игра: Слагалица „На слово, на слово"

Правило игре: Састави исправно слагалицу придружујући апликацију предмета његовом почетном слову (Ј-јабука, јагода, јаје...) при чему ће ти помоћи боја оквира сваког слова.

3) Игра : „Расцветани бројеви“

Правило игре: На жутим круговима (средишњим деловима цвета) написан је је један број од 1-10.На зеленим правоугаоницима приказани су исти бројеви представљени тачкицама. Задатак игре је придружити одговарајући број латица, средини и дршкици цвета.