ВРТИЋ "КОЦКИЦА"
Деца и васпитачи средње групе вртића "Коцкица" учествовали су на ликовном конкурсу ЈП Пошта Србије "Пиши Деда Мразу"
Деца и васпитачи средње групе вртића "Коцкица" учествовали су на ликовном конкурсу ЈП Пошта Србије "Пиши Деда Мразу"
1) БУБАМАРА
За реализацију ове активности потребно је:
Папир на коме ћете нацртати или отиснути бубамару без тачкица, коцкица којом играмо друштвену игру: “Не љути се човече” и црни фломастер.
Дете баца коцкицу. Број који добије предтавља број тачкица које црта на бубамари. Активност траје док бубамару не улепшате по сопственој жељи. Дете броји на глас и црта тачкице. Задатак за дете је да на крају преброји све тачкице на бубамари.
Деца кроз ову активност усвајају бројање, остварује се интеракција са родитељима или старијом браћом и сестрама.
2) ПРАТИ ПУТАЊУ
Потребан материјал:
На папиру је потребно нацртати два симетрична облика један са леве, други са десне стране. Потребно је да имамо више папира са различитим путањама. Након тога на један крај путање стављамо жетоне, чепове или обојене каменчиће..
Игра почиње када кренемо обема рукама да истовремено прелазимо задату путању и траје док је деци интересантна. Може бити и такмичарског духа.
Овом активношћу деца ће се подобније упознати са појмом симетрије, у плану нам је да поспешимо координацију леве и десне руке, као и визуомоторну координацију око-рука.
"Вртић „СКАЈ“, волео би да вртић изгледа баш овако, да он буде на 10-том спрату, да се изувамо на капији, а унутра да све блиста, да можемо да се шетамо у чарапама. Да се у вртић иде само кад је топло, да деца иду сама лифтом, и да све раде сами.",А.
Графомоторичке вежбе
За успешно овладавање процесом писања које дете чека у школи, потребно је најпре развити фину моторику мишића шаке и прстију. Дакле, фина моторика је од суштинског значаја за писање, што представља довољан разлог да се та вештина развија и код куће, много пре поласка у школу. Развој графомоторичке способности започиње у узрасту од 18 месеци и траје до поласка у школу.” (текст преузет из књге IQ детета – брига родитеља, аутора Ранка Рајовића)
1) За ову активност потребни су вам картон, папир, маказе, трака, фломастери.
На картону нацртате мрежу коцке и на свакој страни нацртате различите линије, могу да буду све различите боје.
Затим направите коцку, а на другом папиру са леве и десне стране исцртате тачке. Дете затим баца коцку и коју је линију добио са њом спаја те две тачке које сте нацртали на папиру.
2) Од материјала вам је потребно: мањи плех или нека пластична тацна, брашно или пиринач, папир, маказе и фломастери. Папир изрежете на мање картице и на сваку картицу нешто нацртате, нпр. линије,слова, квадрат, правоугаоник, круг, троугао итд. У плех или пластичну тацну наспите мало брашна. Дете узима једну по једну картицу и то што је на картици треба да прекопира, тј. остави такав траг у брашну са прстићем.
3) Ритмичка песмица уз коју се тапка прстићима.
Први прст је палац, прави радозналац,
други право каже и никад не лаже,
а средњи је трећи, он је понајвећи,
четврти домали, прстеном се хвали,
а малић је најмањи, најслабији, најтањи.
Деца могу да вежбају и пертлање и закопчавање дугмића.