ВРТИЋ "ЈЕЖУРКО"
Наши предлози игара и активности за децу:
- Игра“ Опери ручице“- у овој игри деца самостално или уз помоћ родитеља треба да опцртају шаку, а затим да папир са опцртаном шаком убаце у провидну фолију, и то је „чиста рука“. Дете на шаблон шаке, темпером или фломастером боји и на тај начин наноси „прљавштину“, и то је „прљава рука“.Након тога дете треба да очисти тј.опере руку тако што влажном марамицом брише темперу или фломастер са фолије.Циљ ове игре је да дете на конкретном примеру уочи разлику између чистих и прљавих руку, развија фину моторику, визуомоторну координацију, прецизност, пажљу.
- Игра „Чисте/прљаве руке“- у овој игри задатак је да деца самостално или уз помоћ родитеља прво опцртају своје шаке, и шаке својих укућана. Након тога исечемо опцртане шаке. На неколико шаблона шаке дете отискује прстићима темперу, боји шаблоне воштаном или дрвеном бојом и на тај начин ,,прља ручице“. Остали шаблони остају необојени и то су „чисте ручице“. Дете треба да класификује чисте и прљаве руке, или да разврстава по величини (велике/мале). Циљ ове игре је : вежбе класификације и серијације, правилно држање маказа и покрети сечења, вежбе фине моторике и графомоторике.
- Игра „Опери зубиће“- у овој игри задатак је да родитељи нацртају цртице, а дете треба да споји цртице и доцрта главу и делове лица. Затим на показано место ( унутар уста ), дете треба да залепи зрневље пасуља( наводити дете да хвата зрно пасуља са два прста) који представљају зубе. Урађен цртеж убацити у провидну фолију. Дете треба фломастером да обоји зрна пасуља и на тај начин наноси „прљавштину“, а онда сунђером или четкицом треба да обрише фломастер и „опере зубиће“. Циљ ове активности је да дете на конкретном примеру уочи разлику између чистих и прљавих зуба, развој фине моторике, подстицање хватања ситног зрневља са два прста, вежбе графомоторике, визуомоторне координације, прецизности, спретности и пажње.
- Игра „Закачи штипаљке“. Задатак игре је да дете ређа штипаљке по ивици кутије ( кутија за ципеле или било која чинија од пластике). Ова активност подстиче вежбање фине моторике. Држање штипаљки врховима прстију је вежба за касније држање оловке. Такође ово је одлична вежба за развој визуомоторне координације. Игра може да подстиче визуелну дискриминацију боја и класификацију по боји и величини, тако што ће дете качити штипаљке на чинију или кутију идентичне боје, или величине (велико/мало). Игра се може искористити за подстицање појма броја, на тај начин што дете броји штипаљке (једну по једну ) док их качи на кутију или се од детета може захтевати да откачи или дода одређени број штипаљки, а могу се штипаљке означити бројем.
- Игра „Убаци лоптицу у флашицу“ . Деца цепкају папир или фолију и од исцепканих делова праве лоптице које убацују у отворе на флашама. Циљ ове игре је увежбавање фине моторике, визуомоторне координације , јачање тонуса мишића шаке и прстију.
- Игра „Трка чеповима“ - задатак је да дете спајањем цртица доцрта путање различитог облика (праве , полукружне, кружне, у облику пужа ). Путање идентичног облика треба да буду постављене паралелно на папиру А4 формата.Задатак за дете је да кажипрстима или чеповима прати нацртане путање са обе руке истовремено. Путање се временом усложњавају( круг, квадрат, пуж). Циљ ове игре је да активира истовремено леву и десну руку чиме се повезује лева и десна хемисфера, подстиче развој фине моторике, координације око-рука и пажње., графомоторике.