• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
184.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

1) ,,Фантастична прича''

Потребан материјал:

-разни садржаји са сликама(часописи,бојанке,сликовнице...)

-маказе,лист папира

-селотејп трака,лепак

Док прелиставате са дететом старе часописе,сликовнице које имате код куће,препустите детету да исече слике које му се допадају.Припремите папир већег формата и понудите детету да изабере слике,да их залепи на папир,а онда на основу слика причајте причу.Може прво дете,па затим ви,и сви други укућани спремни на игру.Приче можете записивати и изнова их причати са поруком,,а сад другачија прича''.

2),,Мој скривени простор''

Идеална активност за целу породицу.

Потребан материјал:

-јастуци,ћебад,прекривачи

-столице и други комади намештаја

Узмите прекриваче,ћебад или фротире и разапните их преко столица ивица намештаја или неких других,,стубова''.Испод поставите ћебе,поређајте омиљене играчке,јастуке,сликовнице.Тако ћете направити ваше тајно скровиште-ваше место за игру и маштање,за одмор и опуштање,за скривање и осамљивање али и за истраживање и учење.

 3) Ритмичка реченица

Циљ: припрема пред почетак читања

Деца кроз игру повезују музичко и математику.

Ово је пример једне ритмичке реченице.

На првом папиру означени су предлози како да на одређени геометријски облик ми производимо звук. Док су на другом и трећем папиру, дечији предлози ритмичке реченице(мало теже форме у смислу извођења/“читања”). Ваша деца у почетку могу да креирају једноставне форме ове реченице као нпр. два круга, три квадрата, три троугла(који означава тапшање-рукама о колена), како би повезала геометријски облик са звуком. Када то утврде, рит. реченица може имати тежу форму (често смењивање геометријских облика)

Предлог:

Подржите њихове идеје драгоцене су нам. Деца су слободна да изнесу своје предлоге, креирају своје симболе/звуке...нпр. за млађи узраст-Јаја различитих боја (Ускршња идеја), затим на то осмисле своје звуке...и тако своју идеју реализују и спроведу у дело, а тада је то дечије музичко стваралаштво.

4) Игре са тестенином

Деца од тестенина могу правити различите предмете, наките, украсе... Предлажемо да деца обоје тестенину и уз своју машту направе шта желе, а ево и од нас неколико предмета

3д змај

Потребне су вам шпагете, макароне-машнице, дебљи шарени кончић, дебљи папир и лепак.

Лепком причврстите шпагете на папир у облику змаја, па додајте шарени кончић дуж ког ћете поставити макароне у облику машница (деца могу да нацртају машну уколико немате макароне овог облика). Белине на папиру обојте темперама или фломастерима

Од макарона-машница бојењем и доцртавањем детаља добићете лепршаве, шарене лептире, од комадића ваљкастих макарона мраве и разне бубице, а лепљењем и бојењем шпагета букете цвећа, кућице, лептир машне за Чича Глише.

Шарене огрлице

Са вашим девојчицама бојте и нижите макароне различитих облика на кончић. Да би огрлица била још занимљвиија, додајте привезак у облику пера или медаљон. А ово могу радити и дечаци, могу да направе поклон за маму, баку, другарице...

 5) Плетење папиром

Развој фине моторике, креативности,спретности 

Потребан материјал: папир, маказе

Папир пресавити на пола и маказама изрезати пар трака као што је на слици (првој и другој), али не режемо до краја, већ се зауставимо пре тога да не бисмо изрезали целу траку. Затим отворимо. Следеће што треба да урадимо јесте да обојимо други папир, уколико немамо папир у боји, и њега изрежемо у траке. Добијене траке провлачимо наизменично кроз отворе на претходном папиру – плетемо. Слика говори више од 1000 речи.

6) Судоку

Уз игру судоку деца развијају логичко мишљење и перцепцију, истовремено развијају и концентрацију.

Предлажемо судоку са облицима и судоку са бројевима. Потребно је да свака колона, сваки ред и сваки од четири велика квадрата садржи по један од четири различита облика/број.

7) Направи своје уметничко дело

За ову активност од средстава вам је потребно: маказе,лепак,папир у боји, ако немате папир у боји, можете дати детету да обоји папир воденим бојама или темперама или било којим бојама које имате у кући. Папире у боји, или обојене папире можете да исечете у облик који желите, дете те папире може и да цепка. Тако припремљене папириће дете треба да лепи на бели папир и тако направи своје уметничко дело. 

180.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

1) Необични конструктори

Истрошене ролне тоалет паира најпре обојите воденим бојама, или нацртајте нешто по њима, што шареније то боље.  Засеците на неколико места и уживајте у прављењу најразличитијих конструкција.

2) Бројевне слагалице

 Картонски тањирић поделите на четири једнака дела. На једном делу напишите број, на другом нацртајте тачкице, на трећем симболе, а на четвртом линије. Тако за сваки број до 10. Исеците делове, помешајте иииии игра може почети.   

3)Растиметар

Ево и једна такмичарска игра. Направите од дебљег картона растиметар. Такмичари наизменично бацају коцкицу... “Расту” ( померају папир ) за онај број који добију бацањем коцке...  Ko први порасте, победник је. А ко не победи, нема њутње, ипак је најлепше када си мали.  

4) ,,Куглање''

Потребан материјал:

*вода

*пластичне флаше

*песак/шљокице/играчкица

*лопта

За извођење ове активности, потребно је да пластичне флаше напуните водом у коју можете убацити шљокице, малу играчкицу или песак. Да би флаша била што занимљивија, претходно је можете дати детету да је украси по својој жељи. Поставите флаше, детету дајте лопту и забава може да почне.

169.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

  • Од потрошених ролна тоалет папира деца могу да осмисле ваше племе(породица) и дају јој неко шаљиво индијанско име.
  • Упознајте децу са:

    - индијанском музиком,предлажемо "Кондоров лет" https://www.youtube.com/watch?v=8kQZHYbZkLs

    - инструментом Сиринга или Панова фрула.Индијанци су је стварали од банбуса.Кући је можете направитиити од сламчица
  • Графомоторичка вежба.Обратите пажњу на правилно држање оловке,као и повлачење цртица одозго на доле тј. како пада киша.

  • Боцкање боцкалицама.Ко нема Боцке,може користити неке друге конструктора(коцкице,пазлице....)

  • Нека деца пронађу гранчице.Могу их обмотати вуницом.Одлична вежба за спретност шаке и прстију.Од тих гранчица могу направити неки облик (шатор,неко слово,шта год они желе).Могу отиснути шаку и од ње направити Имдијанца или Индијанку.

165.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

  

156.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

1) „ПОМОЗИ ПЧЕЛИЦИ ДА НАЂЕ ПУТ ДО КОШНИЦЕ“

 Ова игра је одлична јер развија фину моторику и ангажује мале сиве ћелије. Све што Вам је потребно је парче папира или картон, сламчице и канап и мало креативности маме и тате. Забава може да почне!

2) ЕКСПЕРИМЕНТ СА ФЛАШОМ И ХИРУРШКОМ РУКАВИЦОМ

Опис: потребан материјал-пластична флаша, чинија са водом, хирушка рукавица. Потребно је исећи врх и дно флаше. На један крај се навуче рукавица. Доњи део флаше убацимо у посуду са водом, затим вода „избаци“ ваздух из флаше и рукавица се „надува“. Јако је занимљиво, јер изгледа као да рукавица маше детету.

3) ”ШАРЕНИ ЦВЕТОВИ”

Задатак за родитеље: од белог папира исеците цветове различите величине.

Задатак за децу: дајте деци да их обоје фломастерима да буде јачи ефекат.

Прилог: цветови које направите потребни су за игру бр 3.

4) ”ВЕНЧИЋИ ОД ЦВЕТОВА”

Задатак за родитеље: Исеците траку од папира ширине 3цм

Задатак за децу: цветове које су обојили у задатку бр 2 треба да лепе на траку,док то раде питајте их да именују и препознају боје и величине(мало-велико).

 

 

140.jpg

ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА

Драга децо и родитељи,

разговарајте данас о нашој планети, о томе колико је угрожена и како можемо утицати на њено очување, подетите се да и  поред позитивног, постоји и негативан утицај човека на природу који је задњих деценија све већи.Развијајте заједно еколошку свест и љубав према природи и планети.

1.корак

Илустрација веселе планете Земље која је срећна и насмејана.Насмејана деца носе планету на рукама,чувају је ,брину о њој.

2.корак

Моја тужна прича

Ја сам планета Земља. Стара сам око 4,6 милијарди година. Ви децо мислите да сам престара, али у свету планета године се не рачунају као ваше. До пре неколико деценија, изгледала сам као млада дама. Била сам ведра, насмејана, срећна.

Мајка сам свих биљака, животиња и људи и зато сам поносна. Све је било добро док су ме моја деца поштовала. Живели смо у љубави и хармонији док се људска врста није одметнула од мене и постала непослушна.

Људи су паметни, говоре, мисле и то их чини људима. Некада су своју памет користили за добробит планете Земље, чували су и бринули се о њој. Некада је било више великих шума и биљака  а вода у рекама је била пуна риба, толико је била чиста, да су је могли пити.

Онда је човек пожелео више. Посекао је многе шуме да би добио њиве. То су моја плућа. Дисање ми је постало отежано. Направио је бројне фабрике из чијих димњака се вије црни дим. Произвео је милионе аутомобила којима из ауспуха куљају најотровнији гасови. Ови гасови су се помешали са прашином. Почела сам да кашљем. Кашаљ се претворио у бронхитис, а прети да пређе у астму. Имам стално повишену температуру.  Плашим се да нећу моћи још дуго овако да издржим.

Зато вас децо молим да будете савеснији од ваших родитеља. Ви сте моја будућност. Спасите ме и  и чувајте!  Тако ћемо сви живети у срећи и здрављу.

                                                                                                            Луција Тасић

 

 Деца могу да нацртају тужну планету Земљу, која плаче, кашље и држи топломер у устима. Сама је око ње нема ни људи ни осталих живих бића.

3.корак:

Кратак утисак деце о причи. Питајте децу:

.     Зашто је планета Земља тужна?

Шта деца могу да учине да опет буде срећна?

За крај, деца могу да нацртају срећну планету Земљу.

120.png

"ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА"

  • Корпице за ускршња јаја

Како се ове недеље припремамо за најрадоснији хришћански празник – Ускрс. Будите креативни, а ево нашег предлога за украшавање корпица за ускршња јаја.

Потребан вам је папир у боји или га ви можете са децом бојити. Корпице у основи могу бити облика правоугаоника или квадрата, можете пробати и са кругом. Исеците траке у боји и спојите их као на слици.

Опробајте се у плетењу и савијајте траке као на слици. Корпице даље можете украсити по жељи.

  • Графомоторичке вежбе – „Ускршње играрије“

У сусрет Ускрсу смишљамо шта бисмо могли да искористимо од онога што имамо код куће и тиме пробудимо машту, како направити разне занимљиве детаље везане за овај празник. Оно што вам је потребно је бели папир и креп папир у разним бојама. Потребно је нацртати једно веће јаје и украсити га разним облицима, линијама како би дете могло што лепше и разнобојније да га украси. Илустрација је само пример, а дете га може украсити према његовој машти и креативности.

  • Ускршњи зека од папира

Предлажемо Вам да заједно са децом направите ускршњег зеку од папира. За ову активност потребни су вам папир, оловка, бојице и маказе. У прилогу вам шаљемо слику са поступцима како да направите зеку. Уживајте у ускршњим радостима!

  • Кока и пилићи

Отисак шаке и поред шаке отисак прстића. Када се осуши доцртавање ( кљун, креста, ногице, очи).    

  • Ускршње корпице за јаја

1) Нацртајте троугао, или нека дете нацрта или опцрта око шаблона, исече маказама, преклопите крајеве, залепите, додајте детаље и кокица за чување јајета је спремна                

2) Потребан материјал:

пластична флаша,трава, вуница или канап,шљокице, темпере или дечији цртеж

Пoступак

Пластичну флашу исеците мало више од пола. Потребно је залепити неки папир у боји или неки материјал на исечени део како се дете не би повредило. Дете по свом избору може украсити корпицу било да су то шљокице, темпере или неки њихов цртеж, а затим исту напунити травом. Са стране пробушити две рупице како би провукли канап или вуницу и корпица је спремна.

Било би пожељно да пустите дете да само набере траву, јер пре свега упознаје се са природом и вежба моторику прстију.