ЈЕЖУРКО, ДЕПАДАНСИ И МАЛА ШКОЛА
1) ,,Фантастична прича''
Потребан материјал:
-разни садржаји са сликама(часописи,бојанке,сликовнице...)
-маказе,лист папира
-селотејп трака,лепак
Док прелиставате са дететом старе часописе,сликовнице које имате код куће,препустите детету да исече слике које му се допадају.Припремите папир већег формата и понудите детету да изабере слике,да их залепи на папир,а онда на основу слика причајте причу.Може прво дете,па затим ви,и сви други укућани спремни на игру.Приче можете записивати и изнова их причати са поруком,,а сад другачија прича''.
2),,Мој скривени простор''
Идеална активност за целу породицу.
Потребан материјал:
-јастуци,ћебад,прекривачи
-столице и други комади намештаја
Узмите прекриваче,ћебад или фротире и разапните их преко столица ивица намештаја или неких других,,стубова''.Испод поставите ћебе,поређајте омиљене играчке,јастуке,сликовнице.Тако ћете направити ваше тајно скровиште-ваше место за игру и маштање,за одмор и опуштање,за скривање и осамљивање али и за истраживање и учење.
3) Ритмичка реченица
Циљ: припрема пред почетак читања
Деца кроз игру повезују музичко и математику.
Ово је пример једне ритмичке реченице.
На првом папиру означени су предлози како да на одређени геометријски облик ми производимо звук. Док су на другом и трећем папиру, дечији предлози ритмичке реченице(мало теже форме у смислу извођења/“читања”). Ваша деца у почетку могу да креирају једноставне форме ове реченице као нпр. два круга, три квадрата, три троугла(који означава тапшање-рукама о колена), како би повезала геометријски облик са звуком. Када то утврде, рит. реченица може имати тежу форму (често смењивање геометријских облика)
Предлог:
Подржите њихове идеје драгоцене су нам. Деца су слободна да изнесу своје предлоге, креирају своје симболе/звуке...нпр. за млађи узраст-Јаја различитих боја (Ускршња идеја), затим на то осмисле своје звуке...и тако своју идеју реализују и спроведу у дело, а тада је то дечије музичко стваралаштво.
4) Игре са тестенином
Деца од тестенина могу правити различите предмете, наките, украсе... Предлажемо да деца обоје тестенину и уз своју машту направе шта желе, а ево и од нас неколико предмета
3д змај
Потребне су вам шпагете, макароне-машнице, дебљи шарени кончић, дебљи папир и лепак.
Лепком причврстите шпагете на папир у облику змаја, па додајте шарени кончић дуж ког ћете поставити макароне у облику машница (деца могу да нацртају машну уколико немате макароне овог облика). Белине на папиру обојте темперама или фломастерима
Од макарона-машница бојењем и доцртавањем детаља добићете лепршаве, шарене лептире, од комадића ваљкастих макарона мраве и разне бубице, а лепљењем и бојењем шпагета букете цвећа, кућице, лептир машне за Чича Глише.
Шарене огрлице
Са вашим девојчицама бојте и нижите макароне различитих облика на кончић. Да би огрлица била још занимљвиија, додајте привезак у облику пера или медаљон. А ово могу радити и дечаци, могу да направе поклон за маму, баку, другарице...
5) Плетење папиром
Развој фине моторике, креативности,спретности
Потребан материјал: папир, маказе
Папир пресавити на пола и маказама изрезати пар трака као што је на слици (првој и другој), али не режемо до краја, већ се зауставимо пре тога да не бисмо изрезали целу траку. Затим отворимо. Следеће што треба да урадимо јесте да обојимо други папир, уколико немамо папир у боји, и њега изрежемо у траке. Добијене траке провлачимо наизменично кроз отворе на претходном папиру – плетемо. Слика говори више од 1000 речи.
6) Судоку
Уз игру судоку деца развијају логичко мишљење и перцепцију, истовремено развијају и концентрацију.
Предлажемо судоку са облицима и судоку са бројевима. Потребно је да свака колона, сваки ред и сваки од четири велика квадрата садржи по један од четири различита облика/број.
7) Направи своје уметничко дело
За ову активност од средстава вам је потребно: маказе,лепак,папир у боји, ако немате папир у боји, можете дати детету да обоји папир воденим бојама или темперама или било којим бојама које имате у кући. Папире у боји, или обојене папире можете да исечете у облик који желите, дете те папире може и да цепка. Тако припремљене папириће дете треба да лепи на бели папир и тако направи своје уметничко дело.