• Тел : 011/ 7292-331
  • Радно време : 06:00 - 18:00
  • Адреса : Прерадовићева 2a, 11000 Београд
prepoznajzaokruzi.jpg

ВРТИЋ "ЛАСТАВИЦА"

1. ИГРА „ПРЕПОЗНАЈ И ЗАОКРУЖИ“

ЦИЉ ИГРЕ – препознавање бројева

У реду написати бројеве од 1 до 10, тако да сваки број буде различите боје. Без редоследа на папиру исписати бројеве тако да се понављају. Дете треба да препозна бројеве и у истој боји да их заокружи.

2. ИГРА „НАЂИ 5“

ЦИЉ ИГРЕ - богаћивање вокабулара (именице)

 Особа задаје глагол којем дете треба припојити пет одговарајућих именица.

Нпр: „Шта можемо отворити?“

Могући одговори: „Можемо отворити врата. Можемо отворити књигу. Можемо отворити торбу. Можемо отворити боцу. Можемо отворити кутију.“

Дете треба да одговори са пет логичких реченица

Предлог могућих задатака:

  • Шта можемо резати? -  Шта можемо  пити?
  • Шта можемо брисати?         -  Шта можемо  облачити?
  • Шта можемо подизати?       - Шта можемо  затварати?
  • Шта можемо прати? - Шта можемо правити?

3. ИГРА „ПОГОДИ СЛОВО“

ЦИЉ ИГРЕ – препознавање слова и развијање прецизности

Исеците папириће на којима ћете написати слова (позната) и полепите по зиду. Детету говорите слово по слово, а оно их гађа лоптом. Задајте им кратке речи слово по слово, а дете треба да погоди која је реч у питању.

Исеците папириће на којима ћете написати слова (позната) и полепите по зиду. Детету говорите слово по слово, а оно их гађа лоптом. Задајте им кратке речи слово по слово, а дете треба да погоди која је реч у питању.

4.„МОЈ ЦРТЕЖ“

ЦИЉ ИГРЕ: богаћење цртеж детаљима, откривање забавнијих начина цртања

Хајде да цртамо на један нови и необичан начин. Залепите папир са доње стране стола (као што је на слици).  Дете легне испод стола и црта.  Док цртају можете их питати како им се чини када овако цртају, да ли им се допада  и слично. Деца  треба сама да смисле шта ће цртати и да дају назив цртежу.

 5. „ИГРА СА ПАПИРИЋИМА И СЛАМЧИЦАМА“

ЦИЉ ИГРЕ – рзвијање капацитета плућа и такмичарског дуга

Исеците папириће (као на слици), деца помоћу сламчица треба да пренесу папирић у посуду. Игра се игра са два или више играча. 

6. Слика од пене

Циљ игре: развијање стваралачких способности код детета

Потребан материјал:

  • Пена за бријање
  • Боја за храну
  • Танак штапић
  • Алуминијумска фолија
  • Картон светлије боје

Опис игре: На алуминијумску фолију сипајте пену за бријање, а затим на њу неколико капи боје за храну. Танким штапићем свако од играча или један играч може да меша пену, правећи шаре. Можете правити одређене облике, постављати изазове једни другима и играти игру погађања оног што сте нацртали. А на крају, на ваше радове прислоните картон светлије боје, утисните га лагано у шарену креацију, склоните и обришите са њега вишак пене. Добићете дивну шарену слику. Од слике или више ваших слика можете направити мини атеље, урамити слику и чувати као успомену на сликарске дане у доба Короне.

7)"Музички бенд"

 За ову игру потребно вам је: простирка, дрвене или пластичне варјаче, старо метално посуђе, пластичне посуде и лименке.

Опис игре: На простирку, коју сте припремили поређајте посуђе или лименке. Придружите се детету у прављењу различитих звукова. Ова игра пружа могућност да се деца упознају са звуковима и прављењем мелодије. Када увежбате мелодију, ваш бенд може да наступа.

 Предлажемо да детету пустите композицију са следећег линка https://www.youtube.com/watch?v=oiFHt_ITVaM и да му предложите да кроз покрет осети музику (нпр. када је музика тиша, покрети су лагани, када је музика гласнија покрети су живљи). Било би добро да пре тога прво погледају тај снимак са занимљивом линијом која се мења у ритму музике.

8)“Воће у корпици”

 Ако сте расположени за још мало математике, следећа игра је за вас.

Циљ игре: развијање способности груписања предмета, класификације и серијације.

Опис игре: Родитељи, разговарајте са дететом о воћу. Поставите пред дете воће и именујте их. Које све боје може да буде? Да ли је сво воће исте величине?

I задатак је да дете у 3 корпице разврста воће по величини. У прву корпицу дете ставља воће најмање величине,  у другу корпицу воће средње величине и у трећу корпицу воће највеће величине.

II задатак је да дете у 3 корпице разврста воће по боји (нпр. у прву корпицу сво жуто воће, у другу корпицу сво зелено воће, у трећу корпицу сво црвено воће).

III задатак је да дете једну врсту воћа поређа по величини (3 величине), нпр. 3 јабуке треба да поређа од најмање јабуке до највеће јабуке или 3 јагоде треба да поређа од најмање јагоде до најавеће јагоде.

На крају нека дете смисли рецепт за воћну салату (колико чега и на који начин припремати, шта додати итд.).